Thursday 23 April 2009

Teruja....


Peminat-peminat bola Red Warriors teruja gila menanti hari sabtu ni. Dianggarkan lebih 40 000 penyokong kelantan akan membanjiri stadium Nasional Bukit Jalil Sabtu ni. Terujakah aku? Teruja tu teruja la jugak. Ye la first time. Bila lagi pasukan negeri kita masuk final Piala FA. Tapi apa yang aku nimbang adalah keterujaan akan membawa kekecewaan. Penyokong kelantan ni biasa la, kalau menang memang baik perangainya. Kalau kalah, memang rusuhan la jawabnya. Itulah yang terjadi masa kat Shah Alam 28 Feb lalu. Rusuhan kat KB hari tu pun sebab tak puas hati kalah. Mereka semua tak boleh menerima kekalahan. Akibatnya terpaksa menjadikan stadium Sultan Muhammad IV bergelap dan sunyi sepanjang musim ni.

Inilah sikap yang sukar dibendung dikalangan penyokong kelantan. Kalah merusuh, kalah merusuh, merusuh kalah.

Masa game kat Paroi hari tu, "juruh" penyokong-penyokong kelantan. Sebab apa? Sebab menang. Cuba buat kalah hari tu, mahunya merusuh hari tu kat Paroi.

Tu lah, aku harap semua penyokong-penyokong kelantan bersikap professional, adat la main bola, ada ketika kita menang, ada kala kita kalah. Tapi pesanan untuk player Red Warriors, anda perlu buktikan yang kelantan adalah apsukan yang akan digeruni sampai la final Piala Malaysia. Buktikan kepada kami, anda mampu membenam selangor. Kita bermain di Stadium sementara kita di Bukit Jalil. Kita adalah tuan rumah.

GOMO KELATE GOMO.

1 comment: