Wednesday 30 September 2009

Raya tahun ini......

Assalamualaikum semua.

Raya tahun ini aku beraya kat Kg Tok Betek, Kelantan (seronoknya)...

Tapi...
Raya tahun ini aku demam dan sakit perut...
Raya tahun ini aku tak berselera sebab aku demam dan sakit perut..
Raya tahun ini aku tak seronok sebab aku demam dan sakit perut....
Raya tahun ini aku tak sempat beraya ngan kawan-kawan sebab aku demam dan sakit perut...
Raya tahun ini aku hanya bertuala dan berkain pelikat sebab aku demam dan sakit perut...
Raya tahun ini isteriku kena drive dari KB ke Seremban sebab aku demam dan sakit perut...
Adakah aku akan bertemu lagi dengan raya tahun depan...?
Kalau aku dapat beraya lagi tahun depan...
Adakah raya tahun depan akan sama dengan tahun ini...?

Inilah lumrah dunia...kita hanya boleh merancang dan berangan...tapi hanya Dia yang berkuasa menentukan.
Apa pun aku bersyukur kerana masih diberi kesihatan dan kekuatan sehingga hari ni. Demam dan sakit perut di hari raya hanyalah ujian kecil dari Yang Maha Berkuasa....

#Puitis pulak entry kali ni...maklumlah baru lepas raya...ada sedikit keinsafan dan motivasi untuk menghadapi cabaran yang mendatang...puitis lagi....

#Ok semua....sampai bertemu lagi...Renung-renungkan....selamat semuanya....

1 comment:

  1. itulah, punyelah kite bagi peluang bayekk punyee.. tp dia pulak tak sihat. lain kali beringat sikit bile makan tu ye?

    ReplyDelete