Monday 24 January 2011

Bila Geng Jahat Bergabung Sekali Lagi

Hari Sabtu ritu (22 Januari 2011)...Junaidi Awang telah sudi untuk membelanja kawan-kawannya makan. Sebabnya nanti saya bagitau.


Jadi beliau telah mengSUBkan kepada Doppit untuk mencari tempat untuk kitorang mentekedarah dan bersantai sambil mengumpat cerita orang dan cerita sendiri. At first si Doppit cakap Terminal Seafood @ Bangsar. Pastu kena tukar sebab Terminal Seafood under renovation. Setelah dipertimbangkan....Restoran Tupai Tupai menjadi pilihan....apahal skema je ayat aku ni.


Maka...pada hari kejadian....den bertolak la dari Somban kul tujuh stongah. Sobek si Doppit tu kobar an pukul 8 ko 8 stongah ko kito jumpo kek Tupai Tupai tu. Aku bajet dalam ompek puloh limo minit sampai la kek Tupai Tupai tu (walaupun den tak tahu kek mano restoran tu---redah je). Jadi kul 8 suku den dah sampai ke arae Jln Dewan Bahaso....cari punya cari.....pusing punya pusing.....tak jumpo-jumpo gak Tupai Tupai ni....osah tersorok bonar restoran ni. Setelah aku google map....jumpo la....memang botul tersorok restoran Tupai Tupai ni. Poning den cari an.(Loghat Nismilan lak)


Tuka loghat kelate la pulok....
Sapa sapa di Tupa Tupa tu...kawe tanyo la budok kat kaunter tu....ado dok reserved table utk Hafiz(Doppit)...dio oyak table nombor tigo....maka sekor sekor la aku kat mejo tu. Cilakak demo ni...tapi takpo aku boleh layan game Liverpool male tu. Nasib baik menae 3-0....hebat Dalglish....dio memang legend Liverpool. Aik? apo duk cerito pasal Liverpool pulok ni....


Dalam pukul 9 lebih la baru la tibo geng-geng jahat ni....Doppit, Diman, Nedi, Pok Pit...diikuti oleh Ikhwan dan dususuli Mat Yo.....






Apa lagi acara yang ditunggu-tunggu bermula....




Lantak punya lantak....gelak punya gelak....dari restoran tu penuh ngan customer sampai la dah takde customer...yg tinggal staff dia tgh basuh pinggan....maka kami beransur pulang....


Eh lupa lak nak bagitau....Junaidi(Nedi) belanja kenapa....sebab dia dapat Johan pertandingan batik Piala Seri Endon 2010 hari tu....RM30 000 beb. Dah la menang 2 kategori....RM60 000 la dia sapu semua. Tahniah la saing aku ni. Aku banggo ado saing lagu ni.....




Jadi tu la cerito dio....apo-apo pun....suko la male tu....sebab lamo doh tok jupo ngan geng-geng jahat ni....bilo bergabung dok ingat doh anok bini dumoh....
















4 comments:

  1. gambar nedi ambik pitih tu tapis jugok ko? ceghoh molek...:)

    ReplyDelete
  2. Edit sikit2 la....sebab flash direct ko dio doh tu....

    ReplyDelete
  3. Aduhhh....x dok rejeko...aku dok kg la plok ari tu..dopit kol doh...jeng2...

    ReplyDelete
  4. Takpo nanti nedi buat smula pulok....(panda-panda aku ni..)

    ReplyDelete