Sunday 22 February 2009

Teknologi NANO

Apa hal pulak cikgu matematik nak citer pasal teknologi NANO ni. Sebenarnya keajaiban Teknologi NANO ni memang hebat. Nak tahu cerita nya? Begini............



Teknologi Nano, revolusi terkini yang membawa kepada kemajuan dunia dalam abad ke-21 ini. Ia berasal daripada perkataan Latin, dengan cirinya yang bersaiz KECIL - 1 nanometer = 0.000000001 meter.
Ini jelas menunjukkan betapa kecilnya saiz nano, sehingga mencapai 1000 kali ganda lebih kecil daripada diameter rambut manusia.


Menjelang era teknologi yang baru, Teknologi Nano luas diaplikasikan dalam pelbagai industri seperti perubatan, maklumat teknologi sehingga ke bidang elektronik dan komputer. Sebagai contohnya, sekeping disk bernano mampu menyimpan jumlah maklumat sehingga 10,000,000 kali ganda berbanding disk yang biasa. Ini turut membuktikan bahawa penggunaan Teknologi Nano bukan sahaja meningkatkan kualiti produk, malahan ia menambahkan kapasiti dan kebaikannya serta dapat mengurangkan pembaziran.





Allah tu Maha Pencipta. Allah telah menganugerahkan kita satu teknologi yang cukup hebat dan luar biasa. NANO. Aku terpanggil utk berkongsi NANO ni dgn anda semua. Teknologi NANO ni banyak digunakan dalam pelabagai bidang, peperangan, perubatan dan sebagainya. Kini teknologi NANO telah digunakan dalam sistem rawatan air.





Ini la bendanya. Cukup hebat. Banyak testimoni yang berkongsi pengalaman menggunakannya. Dari masalah sakit kulit sehingga la masalah buah pinggang.

CIRI-CIRI BIO AURA HI-TECH WATER SYTEM:



1. Rekaan yang mesra-penyelenggaraan: menukar dan membersih penapis menjadi lebih mudah dengan system “pusing dan kunci? Saluran hos dalaman tidak kelihatan untuk penapisan yang kemas



2. Pemasangan yang senang: disertakan dengan alat gentian untuk kesesuai jenis kepada paip rumah pengguna



3. Penutup penapis yang berwarna: setiap penapis diindikasikan dengan warna yang berbeza untuk kemudahan pengguna



4. Saiz penapis yang lebih besar: membekalkan kandungan yang lebih tinggi dan menjamin keberkesanannya



5. Sesuai untuk kegunaan: rumah, pejabat, kilang dan kedai-kedai makan



6. Pengiktirafan: kualiti air yang bertaraf dunia





6 PENAPIS ISTIMEWA





Setiap penapis ada fungsinya yang tersendiri.



PENAPIS A (CERAMIC)

Liang yang bersaiz 0.9 mikron mencapai tahap penapisan sehingga 99.999%. Dapat menyingkir bahan pencemar seperti karat, kotoran, pasir lumpur dan bacteria.



PENAPIS B (BACTERIOSTATIC FILTER MEDIA)

Menghilangkan bau yang tidak menyenangkan, warna, rasa, bahan pencuci dan elemen-elemen kotor yang lain untuk mengelakkan daripada pertumbuhan bacteria.



PENAPIS C ( KDF + RESIN +ACTIVATED CARBON)

Activated Carbon Block dan penukar ion berlogam KDF memenuhi piawaian US EPA dan FDA National Safety Standards dapat menapis unsure logam berat, klorin, pencemar kimia, di samping mengawal kestabilan air, bacteria dan rumpair. Unsur Resin pula akan melembutkan molekul air dan mempunyai kesan untuk menghasilkan bahan-bahan mineral.



PENAPIS D (SILVER CARBON BLOCK)

Memenuhi Piawaian Keselamatan Antarabangsa. Memiliki fungsi penyerapan yang tinggi, berupaya untuk menyerap atau menyingkirkan unsure logam berat, bahan-bahan radioaktif, bahan kimia dan racun serangga.



PENAPIS E (BIO-MIRO BALL)

Teknologi penukar tenaga memecahkan molekul air kepada kelompok air yang lebih kecil secara berkesan supaya dapat diserap dengan senang oleh tubuh badan manusia. Lebih-lebih lagi, ia meningkatkan kapasiti air untuk membekalkan kandungan oksigen.



PENAPIS F (NANO CERAMIC BALL + BIO-MIRO BALL)

Penstabil tenaga berteknologi Nano mengekalkan dan menstabilkan kandungan tenaga dalam saiz molekul air yang kecil untuk tempoh masa yang panjang. Ia berupaya untuk menyelaraskan sifat air lebih cenderung kepada beralkali yang baik untuk tubuh badan, menggalakkan metabolisme, mengaktifkan sel-sel badan untuk menguatkan imunisasi dan fungsi detoksifikasi.

TESTIMONI



Jenis Masalah:

Merasa gatal-gatal di seluruh badan dan sentiasa menggaru-garu sehingga kulit menjadi luka dan alah kepada cahaya matahari. Sekiranya terkena cahaya matahari, kulit badan akan mengelurkan habuk-habuk berwarna putih. Terpaksa bangun tidur seawal pagi untuk mandi kerana tidak tertahan dengan kegatalan kulit dan tidur kurang lena.

Berkeseorangan di sekolah kerana sebahagian pelajar-pelajar sekolah menjauhkan diri kerana masalah badan berbau kurang menyenangkan (hanyir). Terpaksa berpantang dengan berjenis-jenis makanan dan hanya memakan daging goreng sahaja.





Usaha yang dilakukan:

Sehingga kini masih di bawah pemerhatian pakar perubatan melalui temu janji sebulan sekali untuk mendapatkan rawatan dan ubat. Diperkenalkan dengan Bio Aura dan telah menggunakan beberapa kaedah iaitu dengan merendam kaki dan mandi, dan meminum air Bio Aura sebanyak mungkin setiap hari.





Hasilnya:

Berlaku perubahan-perubahan yang di luar jangkaan kerana tahap kesihatan yang semakin baik. Sudah mula kurang menggaru-garu kerana masalah gatal semakin berkurangan, malah kulitnya yang berwarna kemerah-merahan dan putih mengalami proses pengelupasan dan menjadi gelap, luka-luka semakin sembuh. Tidurnya menjadi semakin nyenyak dan kadangkala sehingga ke pukul 11.00 pagi. Di sekolah, dapat menghadiri kelas sepenuh masa sebagaimana pelajar-pelajar lain.





Nama: Kamarul Bin Mansur

Umur: 16 tahun

Alamat: Sungai Tong, Setiu, Terengganu











SEKIAN, TERIMA KASIH.

HAI-O. my choice for LIFE



No comments:

Post a Comment