Thursday 5 March 2009

Sementara menunggu 24......

Betemankan se'mug' air nescafe 3 in 1 yg baru dibancuh panas-panas. Aku duduk di depan laptop cuba untuk mengarut dlm belog aku ni. Sementara menunggu final episode of 24, aku pun tak tahu apa nak buat. Nak tanda kertas ujian budak. Malas pulak. Nanti-nanti la.... Weekend ni kot baru aku tanda. Lagipun weekend ni cuti bersambung ngan Maulidur Rasul. Bercakap pasal Maulidur Rasul, aku ada terbaca dlm paper, kerajaan nak buat perarakan besar-besaran tahun ni. Patutnya tiap-tiap tahun besar. Bukan tahun ni. Tahun depan lagi besar drpd tahun ni.

Apa lg aku nak citer ha? Kalau ada la memember aku xuitm terbaca blog aku ni thanks la. Selalu-selalu la jenguk aku kat sini. Walaupun tak dapat jumpa, dapat tahu perkembangan aku kat sini pun ok kan? Bagus la Fader dah buat stu belog khas kat kita semua. Bagus la Fader ni. Tapi Fader ni memang bagus sejak dari uitm lagi. Budak buat kerja memang tersusun, dan rapi. Jek baik nyer. Jadi korang kena la sokong dia.

Aku skrg ni kat skolah memang tgh sibuk giler. Setelah aku dilantik secara paksa oleh GB sbg S/U Ko-kurikulum, pendek kata jawatan ni dah macam Peolong Kanan Ko-kurikulum la. Tambah pulak skool aku kena mengelola pertandingan kawat kaki peringkat Daerah Seremban. Yang best tu PPD siap maklum kat kita peruntukan takde lagi ye cikgu. Cikgu buat la dulu. Event ni peringkat daerah, mana nak gagau. Kalau dah tahu takde duit, tak payah la buat program. Ni kalau org PPD baca blog aku ni, mati aku kena bantai kat diorang. Peduli apa aku, yang peningnya kitorang la. Program kena jalan, duit cari sendiri. Mana nak beli hadiah, makan minum peserta, makan minum hakim dan pegawai dan urusetia, sewa canopy lagi. Busuk-busuk pun kena ada 2-3K. Bukan tu je, baru2 ni kejohanan olahraga peringkat daerah seremban baru je lepas, pingat budak-budak tak dapat lg. Minggu depan dah nak bertanding peringkat negeri. Yang kesinnya budak-budak la kan. Penat-penat diorang berlatih dan bertanding alih-alih dapat sijil je la. Kurang-kurang kena la ada pingat ke ketul kayu ke. Budak-budak ni seronok kalau dapat benda2 yg boleh mereka banggakan. Sijil tu apa la sangat. Diorg tak pandai lagi nak menilai sijil tu semua.

Dalam pada tak tahu nak tulis apa tu, panjang la pulak. Dah nak dekat pukul 10 ni. 24 dah nak start. Apa kesudahannya. Apa yg terjadi kepada Jack Bauer dan CTU? Mari kita saksikan bersama 24 di saluran 701 (AXN). Promo la pulak. Minggu depan sambung pulak Heroes season 3 Part 2.

OK chow.

1 comment:

  1. ior aku tlg komen nunjukkan blog ko laku gak..haha...eeeiii siannnye PPD seremban..ke aku tak tau PPD aku pon bajet takde..tp ade aku kisah??hehe!

    ReplyDelete