Monday 27 January 2014

Sarawak 0-1 Kelantan: Forkey Doe hukum Bujang Senang

Jaringan lewat memastikan Kelantan mengutip 3 mata dalam perlawanan yang sukar.

Selepas permulaan yang kurang memberansangkan untuk musim baru, tekanan adalah pada skuad Robert Alberts untuk memastikan kemenangan dalam perlawanan pertama liga di Kuching berbanding Kelantan. Sebelum ini, mereka telah tewas dalam perlawanan pembukaan liga mereka menentang ATM, dan kemenangan tipis menentang Pulau Pinang dalam Piala FA.

Mereka bermula cemerlang dengan serangan oleh Ashri Chuchu di sebelah kiri. Walaupun membuat banyak asakan ke bahagian pertahan pelawat, kebanyakan hantaran pemain tengah itu tidak dapat disudahkan oleh penyerang-penyerang Bujang Senang.

Kelantan juga turut mengancam barisan pertahanan Sarawak melalui gabungan penyerang import mereka; Muhammad Ghaddar dan Forkey Doe, tetapi kedua-dua penyerang tersebut gagal menghasilkan gol.

Walaupun tempo permainan yang pantas pada separuh masa pertama, dengan pemain di kedua-dua pasukan mendapat kad kuning,ia tamat tanpa sebarang jaringan dengan Sarawak mendominasi permainan.

Lapan minit dalam separuh masa kedua, Doe berjaya merobek pertahanan Sarawak, sebelum menolak masuk bola ke dalam gawang Sani Anuar Kamsani, tetapi Doe dikesan ofsaid oleh penjaga garisan.

Dalam separuh masa kedua, kedua-dua pasukan bermain secara berhati-hati, dengan sedikit peluang dicipta berbanding separuh pertama.

Dalam minit ke-64, Lot Abu Hassan membuat hantaran silang di sebelah kanan disambut oleh penyerang baru Sarawak dari Iran Alireza Abbasfard, tetapi tandukannya melewati palang.

Tetapi apabila perlawanan kelihatan seperti akan berakhir dengan seri tanpa jaringan, ketua pasukan Kelantan, Badhri Razi melorongkan bola kepada Ghaddar di sebelah kiri. Walaupun beliau dihalang oleh pertahanan Sarawak, beliau masih mampu membuat hantaran silang rendah ke dalam kotak penalti, yang tidak dijangka oleh Sani. Forkey Doe tidak dikawal, mudah menolak masuk bola ke dalam pintu gol yang terbuka luas untuk gol pertama dan gol tunggal perlawanan.

No comments:

Post a Comment