Saturday 2 March 2013

Keita penyelamat


KOTA BHARU, 2 Mac - Keita Mandjou menyelamatkan Kelantan daripada tewas kepada Perak di gelanggang sendiri apabila menjaringkan gol penyamaan pada minit-minit akhir perlawanan Liga Super yang berlangsung di Kota Bharu malam tadi.
Perak mengejutkan tuan rumah dengan jaringan gol pada minit ke 2 oleh Abd Hadi Yahya apabila pertahanan Kelantan gagal mengeluarkan bola dengan kemas daripada kawasan bahaya. Kelantan yang meletakkan gandingan Keita dan Farhan di bahagaian hadapan lebih kerap menyerang tetapi gagal dalam percubaan-percubaan menjaringkan gol.
Beberapa pertukaran yang dibuat oleh Bojan Hodak di separuh masa ke 2 mengubah sedikit rentak permainan Kelantan. Faiz Subri yang dibawa masuk menggantikan Khairul Izuan, berjaya mengucar kacirkan pertahanan Perak. Kemasukan Zairo dilihat memperkemaskan bahagian tengah Kelantan, membuatkan pasukan lawan bermain secara bertahan dan cuba melambat-lambatkan permainan.
Gol penyamaan Kelantan terhasil pada minit ke 89 apabila berjaya menampan bola hasil daripada keadaan kucar kacir di depan pintu gol lawan. Gol tersebut merupakan gol ke 4 beliau dalam Liga Malaysia dan berjaya mengekalkan rekod Kelantan beraksi 32 kali tanpa kalah di Kota Bharu sejak musim lalu.
Artikel asal: theredwarriors.com

No comments:

Post a Comment