Thursday 28 March 2013

Kelantan harap aura kemenangan berterusan di Paroi

KOTA BHARU, 28 Mac - Dua kemenangan berturut-turut dari dua saingan yang berlainan, Piala AFC dan Piala FA, menjadi bekal Kelantan bertandang ke Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi untuk pertemuan terakhir pusingan pertama Liga Super pada 29 Mac nanti, menentang pasukan ATM.
Dalam pertemuan peringkat kumpulan Piala AFC di Yangon, Kelantan berjaya menewaskan pasukan tuan rumah, Ayeyawady Untied FC 3-1, sebelum meneruskan perjuangan di peringkat kalah mati Piala FA di Kota Bharu, menundukkan pasukan pelawat PKNS FC dengan jaringan 4-2.
Kelantan yang berada dalam kondisi terbaik untuk meneruskan rentak kemenangan apabila semua pemain utama dapat diturunkan untuk beraksi dalam perlawanan malam esok. Pemain-pemain yang menyertai pasukan kebangsaan sebelum ini, Piya, Shakir, Apex dan Nik Shahrul Azim, telah kembali bersama pasukan. Indra Putra, Farhan, Faiz Subri dan Keita Mandjou akan manggalas tugas menggempur pertahanan pasukan ATM yang sedikit pincang apabila 4 pemain utama mereka tidak dapat beraksi malam esok.
Walau bagaimanapun, Ketua Jurulatih Kelantan berkata, The Red Warrrios harus berwaspada kerana pemain-pemain gantian yang bakal diturunkan oleh ATM akan mengambil peluang ini untuk menunjukkan aksi terbaik mereka.
Kelantan akan bertemu ATM di Seremban jam 8.45 malam esok, sebelum kembali ke Kota Bharu untuk persediaan perlawanan AFC yang seterusnya menentang wakil dari Vietnam, SHB Da Nang FC pada 2 April nanti.

No comments:

Post a Comment