Monday 23 May 2011

Kelantan & Terengganu Sama Mata.

Terengganu menyamai kutipan mata dalam perebutan takhta Liga Super. Berbaki 5 perlawanan, Terengganu berjaya mengikat mata dengan 44 yang hanya memberi kelebihan jaringan kepada pasukan Kelantan. Kekalahan Selangor di Kuantan malam tadi memberi laluan kepada pasukan Terengganu untuk mencabar Kelantan di puncak Liga.

Kelantan hanya mampu mencatat keputusan seri 2-2 ketika bertemu Harimau Muda A di Shah Alam malam tadi. Barisan muda kebangsaan merupakan pasukan pengacau kepada pasukan yang berada di kelompok tiga pasukan teratas liga.

Kelantan dikejutkan oleh jaringan Izzaq Faris pada minit ke-15 namun disamakan oleh Chanturu melalui tandukan cantik hasil dari sepakan penjuru oleh Badri Radzi.

Pada separuh masa kedua, Izzaq Faris sekali lagi menjadi duri dalam daging bagi pasukan Kelantan, apabila mengambil kesempatan daripada kekalutan di hadapan gol Kelantan dengan jaringan pendahuluan kali kedua.

Jaringan Norshahrul Idlan dengan permainan berbaki 5 minit, melegakan penyokong-penyokong Kelantan yang hadir malam tadi.


Keputusan seri ini menyemarakkan lagi persaingan sengit merebut takhta liga pada tahun ini. Perebutan antara Kelantan dan Selangor sebelum ini telah diwarnai dengan kehebatan Terengganu. Pada tahun ini kehebatan pasukan Pantai Timur menggegarkan Liga Super 2011. Malah perlawanan akhir Piala FA akan menemukan kedua-dua pasukan ini pada 11 Jun nanti dan sebelum itu akan bertemu pada 6 Jun untuk perlawanan Liga Super.

Yang pasti Kelantan akan menghadapi 3 perlawanan sukar daripada 5 baki perlawanan. Betemu T-Team pada 25 Mei ini, Pahang pada 28 Mei (kedua-dua perlawanan di Kota Bharu) dan bertemu Terengganu pada 6 Jun di Kuala Terengganu, sebelum bertemu sekali lagi di perlawnan akhir Piala FA.

No comments:

Post a Comment