Tuesday 19 February 2013

Misi perlu menang

KOTA BHARU, 19 Februari – Rata-rata peminat sukan bola sepak dan media sukan tanah air memperkatakan tentang perlawanan yang bakal berlangsung di selatan tanah air, antara Darul Takzim FC dan Lions XII, penyokong-penyokong Kelantan akan terus mengikuti perkembangan perlawanan di Kota Bharu mala mini di antara Kelantan dan Terengganu.
Kelantan yang tewas kepada Selangor 0-2 di Shah Alam baru-baru ini menerima aura baru apabila Presiden Kelantan FA, Tan Sri Hj Annuar Musa mengumumkan penstrukturan semula pasukan, menyaksikan Tn Hj Azman Ibrahim dilantik semula sebagai Pengurus Pasukan dan akan dibantu oleh Wan Badri Wan Omar.
Tan Sri Annuar juga mengumumkan Bojan Hodak akan menumpukan tugas sebagai Ketua Jurulatih pasukan dibantu oleh pegawai-pegawai kejurulatihan yang lain.
Tn Hj Azman yang ditemui selepas pengumuman tersebut berkata, beliau akan cuba membuat yang terbaik menjalankan amanah untuk membimbing pasukan. Walau bagaimanapun, Hj Azman mengingatkan bahawa secara individu beliau tidak akan mampu untuk mengubah situasi pasukan sekarang,  ia adalah satu usaha bersama di antara semua yang terlibat.
Bojan Hodak dijangka akan membuat beberapa pertukaran taktikal dan menurunkan barisan pemain terbaik untuk perlawanan malam ini. Keputusan perlawanan dan permainan Kelantan hambar menerima kritikan “pedas” daripada penyokong-penyokong sendiri.
“Kita perlu beri sesuatu kepada mereka (penyokong). Permainan yang baik dan kemenangan. Ini akan mengubah perjalanan kita selepas ini,” kata Bojan.
Pasukan Terengganu sudah berada di Kota Bharu sejak semalam, berbekal semangat kemenangan menumpaskan Perak di Kuala Terengganu Selasa lalu.
Pemain import mereka, Effa Owana, yang menyumbang satu gol ketika perlawanan tersebut akan menjadi perhatian, di samping pemain-pemain tempatan lain, Ashaari dan Ismail Faruqi.
Perlawanan Kelantan dan Terengganu akan berlangsung malam ini di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, bermula jam 8.45 malam.
Artikel asal: theredwarriors.com

No comments:

Post a Comment