Monday 25 February 2013

Sekadar 1 mata dari Kuantan

KUANTAN, 24 Februari – Kelantan terpaksa berpuashati dengan keputusan seri apabila terikat 2-2 dengan Pahang dalam pertemuan yang berlangsung semalam di Stadium Darul Makmur.
Pahang yang mempamerkan persembahan yang bertenaga gagal dalam beberapa percubaan awal untuk menembusi benteng pertahanan Kelantan.
Mereka seterusnya dikejutkan dengan jaringan gol jaringan Norfarhan pada minit ke 10. Corak permainan pantas ditunjukkan oleh kedua-dua pasukan dengan aksi-aksi berbalas serangan.
Pahang kemudiannya berjaya mendapat gol penyamaan di minit-minit akhir separuh masa pertama hasil jaringan Mohd Hafiz Kamal.
Pahang agak tertekan apabila terpaksa beraksi dengan 10 pemain setelah Mohd Hafiz Kamal dilayangkan kad merah  kerana mengasari Mohd Zamri Ramli ketika perebutan bola pada minit ke 63.
Peluang tersebut dimanfaatkan oleh Kelantan apabila Keita Mandjou meletakkan semula Kelantan mendahului jaringan apabila percubaan beliau menewaskan penjaga gol Pahang, Rosfaizul Azuar Ali pada minit ke 84.
Walau bagaimanapun, kegembiraan Kelantan tidak bertahan lama apabila Pahang mendapat sepakan penalti yang disempurnakan oleh Mohd Fauzi Roslan, mengikat keputusan muktamad Pahang 2, Kelantan 2.
Artikel asal: theredwarriorsfc.com

No comments:

Post a Comment