Wednesday 12 February 2014

Kelantan gagal dapat bekalan selesa

Kota Bharu: Juara bertahan, Kelantan terpaksa bergelut sebelum dapat menewaskan Selangor PKNS, 3-2, dalam saingan suku akhir pertama Piala FA di Stadium Sultan Muhammad Keempat, di sini, malam tadi.
Skuad The Red Warriors (TRW) yang turun dengan semangat mencipta kemenangan, membuka jaringan awal pada minit ketiga melalui sepakan percuma oleh ketua pasukan, Mohd Badri Radzi selepas penyerang kelahiran Lubnan, Mohammad Ghaddar dijatuhkan di luar petak penalti.
Dong Chen rapat kedudukan
Namun pelawat pantas menyamakan kedudukan pada minit ke 20 melalui penyerang berbisanya, Patrick Ronaldinho, hasil umpanan Primorac Korla yang berjaya melepasi pertahanan tuan rumah.
Permainan separuh masa pertama nampak seakan bakal berkesudahan dengan terikat 1-1, namun Tengku Hasbullah menceriakan penyokong Kelantan apabila berjaya merembat masuk bola gol kedua, selepas gagal ditampan kemas penjaga gol Selangor PKNS, Remezey Che Ros pada minit ke 42.
Shakir muncul wira
Apabila pemainan disambung semula, saingan kelihatan semakin rancak apabila pemain gantian, Ahmad Shakir Ali berjaya menyempurnakan hantaran Mohd Badri Radzi untuk gol ketiga penyandang juara itu pada minit ke 75.
Begitupun, kemasukan Kim Dong Chen bagi menggantikan Korla berjaya merapatkan jurang gol apabila berjaya menjaring gol kedua Selangor PKNS pada minit ke-82 untuk keputusan muktamad memihak kepada tuan rumah, 3-2.
www.bharian.com.my

No comments:

Post a Comment